The Global and Local Dimension of Metal Music
PDF (English)

Słowa kluczowe

metal globalny
metalowe gatunki ekstremalne
lokalne sceny muzyczne
metal afrykański
metal azjatycki Global metal
extreme genres of metal music
local music scenes
African metal
Asian metal

Jak cytować

Juszczyk, A. (2022). The Global and Local Dimension of Metal Music. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 14(3), 63–71. https://doi.org/10.24917/20837275.14.3.5

Abstrakt

Artykuł dotyczy rozwoju lokalnych scen metalowych w Afryce i w Azji w odniesieniu do metalowego mainstreamu. Autor porusza problem zachodnio-centryzmu w dotychczasowym postrzeganiu muzyki metalowej oraz przybliża aktualne zainteresowania badaczy nie-zachodnimi scenami muzycznymi. Proponuje też psychologiczno-społeczne spojrzenie na funkcjonowanie lokalnych scen metalowych i zarazem globalnej wyobrażonej wspólnoty metalowej.

https://doi.org/10.24917/20837275.14.3.5
PDF (English)

Bibliografia

Banchs Edward. 2016. Heavy metal Africa: life, passion and heavy metal in the forgotten continent. Tarentum.
Zobacz w Google Scholar

Banchs Edward. 2016a. “Swahili-tongued devils: Kenya’s heavy metal at the crossroads of identity”. Metal Music Studies no. 2(3). 312–334.
Zobacz w Google Scholar

Banchs Edward. 2022. Scream for Me, Africa! Heavy Metal Identities in Post-Colonial Africa. Chicago.
Zobacz w Google Scholar

Bardine Bryan Anthony, Stueart Jerome. 2022. Living Metal: Metal Scenes Around the World. Bristol.
Zobacz w Google Scholar

Barone Stefano. 2016. “Fragile scenes, fractured communities: Tunisian Metal and sceneness”. Journal of Youth Studies no. 19(1). 20–35.
Zobacz w Google Scholar

Brown Charles. 1995. “Musical Responses to Oppression and Alienation: Blues, Spirituals, Secular Thrash, and Christian Thrash Metal Music”. International Journal of Politics, Culture, and Society no. 8(3). 439–453.
Zobacz w Google Scholar

Encyclopaedia Metallum: Metal Archives. https://www.metal-archives.com/content/rules (access: 03.30.2022).
Zobacz w Google Scholar

Encyklopedia Muzyki Popularnej. Heavy Rock. 2000. Ryszard Gloger (ed.). Poznań.
Zobacz w Google Scholar

Irizarry Katy. 2017. “Meet Africa’s First All-Black Black-Metal Band, Demogoroth Satanum”. Revolver. https://www.revolvermag.com/music/meet-africas-first-all-blackblack-metal-band-demogoroth-satanum (access: 20.03.2022).
Zobacz w Google Scholar

Jackson Michael. 2005. Existential anthropology. Events, exigencies, and effects. New York.
Zobacz w Google Scholar

Knopke Ekkehard. 2015. “Headbanging in Nairobi: The emergence of the Kenyan metal scene and its transformation of the metal code”. Metal Music Studies no. 1(1). 105–125.
Zobacz w Google Scholar

Levine Mark. 2008. Heavy Metal Islam: Rock, Resistance, and the Struggle for the Soul of Islam. New York.
Zobacz w Google Scholar

Matsue Jennifer Milioto. 2003. “Stars to the State and Beyond: Globalization, Identity, and Asian Popular Music”. The Journal of Asian Studies no. 72(1). 5–20.
Zobacz w Google Scholar

Mayer Adam, Timberlake Jeffrey M. 2014. “‘The Fist in the Face of God’: Heavy Metal Music and Decentralized Cultural Diffusion”. Sociological Perspectives no. 57(1). 27–51.
Zobacz w Google Scholar

Robertson Craig. 2015. “Whose Music, Whose Country? Music, Mobilization, and Social Change in North Africa”. African Conflict and Peacebuilding Review no. 5(1). 66–87.
Zobacz w Google Scholar

Verne Markus. 2015. “‘Music, Transcendence, and the Need for (Existential) Anthropologies of the Individual”. Zeitschrift Für Ethnologie no. 140(1). 75–89.
Zobacz w Google Scholar

Weinstein Deena. 2000. Heavy Metal: The Music and Its Culture. New York.
Zobacz w Google Scholar

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.

Downloads

Download data is not yet available.