Wpływ pandemii na branżę beauty. Analiza komunikacji marek sektora beauty w mediach społecznościowych
PDF

Słowa kluczowe

social media
fashion sector
pandemic media społecznościowe
sektor mody
pandemia

Jak cytować

Nessler, S., & Paszek, A. (2021). Wpływ pandemii na branżę beauty. Analiza komunikacji marek sektora beauty w mediach społecznościowych. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia De Cultura, 13(4), 95–107. https://doi.org/10.24917/20837275.13.4.7

Abstrakt

Pandemia wirusa SARS-CoV-2 zatrzymała gospodarkę i wymusiła jej całkowitą reorganizację. Branże kreatywne każdego dnia walczą o podtrzymanie produkcji, zachowanie ciągłości finansowej i przeorganizowanie swoich struktur tak, aby dostosować się do prężnie rozwijającej się sprzedaży w trybie online. Te zmiany spowodowały wzrost znaczenia social mediów, influencer marketingu i e-commerce. Praca została oparta na analizie zmian, które zaszły w branży modowej podczas pandemii. Analizie poddano działania marek z branży modowej i sektora beauty w kampaniach internetowych i na kanałach w social mediach.

https://doi.org/10.24917/20837275.13.4.7
PDF

Bibliografia

Caban Alicja. 2019. Trendy w digitalizacji branży fashion. https://harbingers.io/blog/trendy-w-digitalizacji-branzy-fashion. (dostęp: 23.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Ciesielski Mirosław. 2020. Moda – nowe szaty króla. https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/trendy-gospodarcze/moda-nowe-szaty-krola/. (dostęp: 12.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Dokument referencyjny dotyczący najlepszych dostępnych technik (BAT) dla garbowania skór. 2013. http://ippc.mos.gov.pl/ippc/custom/TAN_Adopted_05-05-2013___pl_na%20strone.pdf. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Gonzalo Antonio, Harreis Holger, Sanchez Altable Carlos, Villepelet Cyrielle. 2020. Fashion’s Digital Transformation. Now or Never, McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/fashions-digital-transformation-now-or-never#. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Granitz A. Neil, Ward C. James. 1996. Virtual Community. A Sociocognitive Analysis, Advances in Consumer Research t. 23. 178–182.
Zobacz w Google Scholar

IndaHash 2021. https://labs.indahash.com/influencer-marketing-report-international-casestudy/. (dostęp: 23.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

IUCN. 2017. https://www.iucn.org/news/secretariat/201702/invisible-plastic-partic-les-textiles-and-tyres-major-source-ocean-pollution-%E2%80%93-iucn-study. (dostęp: 21.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

IUCN. 2020. https://www.thredup.com/resale/. (dostęp: 21.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Jankowska Marlena. 2020. „Oda” do koronawirusa. Pandemonium czy panaceum dla sektora kreatywnego? Katowice. http://www.lawinstyle.us.edu.pl/files/ksiazka_covid_tom_6.pdf. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Kotler Philip. 1991. Marketing Management. Englewood Cliffs, NJ.
Zobacz w Google Scholar

KPMG. 2020. https://home.kpmg/pl/pl/home/media/press-releases/2020/09/media-press-czy-pandemia-covid-19-trwale-zmieni-zwyczaje-zakupowe-polakow.html. (dostęp: 25.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Kuczamer-Kłopotowska Sylwia, Piekarska Kinga. 2018. „Realizacja funkcji influencer marketingu w opinii influencerów i ich followersów”. Zarządzanie i Finanse / Journal of Managament and Finance t. 16. 163.
Zobacz w Google Scholar

Kumor Karolina. 2020. Influencer marketing działa wirusowo. Branża w dobie pandemii. Kraków. https://morebananas.pl/sklep/ebook/influencer-marketing-w-dobie-pandemii. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

LoveBrands Relations. 2021. Influencerzy w dobie pandemii. Czego od internetowych liderów opinii oczekują Polacy?. https://lbrelations.pl/pl/news/489,influencerzy-w-dobie-pande-mii-czego-od-internetowych-liderow-opinii-oczekuja-polacy. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

McDowell Maghan. 2019. What to Know about “Clothing as a Service”. https://www.voguebusiness.com/technology/clothing-as-service-caas-rental- rent-the-runway. (dostęp: 25.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

McFall-Johnsen Morgan. 2019. Branża odzieżowa coraz większym zagrożeniem dla środowiska. Te dane są alarmujące. https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/jak-branza-modowa-wplywa-na-nasza-planete/0scnbrb. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Morgan Blake. 2020. The Fashion Industry Is Ready for a Makeover. https://www.forbes.com/sites/blakemorgan/2020/12/03/the-fashion-industry-is-ready-for-a-makeover-4-changes-well-see-in-the-future/?sh=14f88b5f914a. (dostęp: 23.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Polityka zdrowotna. 2020. https://www.politykazdrowotna.com/64942,hot16challenge-na-walke-z-koronawirusem-zebrano-ponad-36-mln-zl. (dostęp: 26.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

SJP 2021. https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/influencer;6368873.html. (dostęp: 20.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Wilusz Radosław. 2017. Influencer Marketing potężny ponad miarę. Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania. Rzeszów.
Zobacz w Google Scholar

Zawadzka Aleksandra. 2020. Nawet ludzie, którzy nie pomyśleliby o kupowaniu rzeczy z drugiej ręki, rozważają tę opcję teraz. Rozmawiamy z Mildą Mitkute, współzałożycielką Vinted. https://www.elle.pl/artykul/nawet-ludzie-ktorzy-nie-pomysleliby-o-kupowaniu-rzeczy-z-drugiej-reki-rozwazaja-te-opcje-teraz-rozmawiamy-z-milda-mitkute-wspolzalozycielka-vinted. (dostęp: 25.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Zrównoważona moda. 2020. http://gots.pl/zrownowazona-moda/. (dostęp: 23.03.2021).
Zobacz w Google Scholar

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.

Downloads

Download data is not yet available.